Regulamin
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady i warunku usług świadczonych przez DapIT Marcin Świtała z siedzibą w Hucie Starej B przy ul. Mickiewicza Adama 4/7 (zwany dalej DapIT lub Serwis).
- Serwis świadczy usługi osobom prywatnym jak i przedsiębiorstwom (zwanymi dalej Klientem).
- DapIT jest podmiotowo zwolniony z obowiązku naliczania podatku VAT, zatem wszystkie kwoty są ostateczną ceną usługi.
Dostarczenie sprzętu, wykonanie usługi oraz odbiór sprzętu
- Zgłoszenie, wysłane przez Klienta za pomocą formularza umieszczonego na stronie www.dapit.pl, jest usuwane po 14 dniach od momentu jego wysłania, jeśli sprzęt nie został dostarczony do Serwisu w tym terminie.
- Sprzęt można dostarczyć do serwisu za pośrednictwem kuriera lub osobiście.
- W przypadku osobistego dostarczenia sprzętu do siedziby serwisu, Klientowi wydawane jest karta przyjęcia, będąca jedyną podstawą do wydania sprzętu Klientowi.
- Karta przyjęcia traci natychmiast swą ważność, jeśli Klient zażąda odesłania sprzętu kurierem, lub jeśli Klient odbierze sprzęt za poświadczeniem odbioru.
- W przypadku wysłania sprzętu za pośrednictwem kuriera, sprzęt należy odpowiednio zabezpieczyć na czas transportu (sprzęt nie może przemieszczać się w opakowaniu).
- Serwis zastrzega sobie możliwość odmowy przyjęcia sprzętu i wykonania usługi serwisowej, jeśli stwierdzi, że sprzęt nie został przez Klienta właściwie zabezpieczony na czas transportu. W takim wypadku serwis całkowicie wyłącza swoją odpowiedzialność za jakiekolwiek uszkodzenia sprzętu, a także nalicza Klientowi koszty odesłania sprzętu w wysokości 25zł brutto, jeśli sprzęt został wysłany do serwisu za pośrednictwem kuriera.
- Serwis zastrzega sobie możliwość odmowy przyjęcia sprzętu i wykonania usługi serwisowej, jeśli stwierdzi, że sprzęt nie posiada numerów identyfikacyjnych (w tym numerów seryjnych) lub są one nieczytelne. Zapis ten dotyczy wszystkich usług serwisowych, świadczonych przez serwis.
- W przypadku zgłoszenia sprzętu do usługi serwisowej, polegającej na ingerencji w zabezpieczenia sprzętu (ściągnięcie haseł dostępu, zerwanie plomb zabezpieczających itp.), Klient jest zobowiązany do przedłożenia w serwisie dokumentów potwierdzających własność sprzętu oraz wylegitymowania się dowodem osobistym. W przypadku braku dokumentów potwierdzających własność sprzętu, serwis ma prawo odmówić przyjęcia sprzętu i wykonania usługi serwisowej.
- Przed dostarczeniem sprzętu należy wyjąć wszelkie urządzenia opcjonalne i elementy nie będące integralną częścią sprzętu (karty pamięci, pendrive’y, płyty CD/DVD, karty PCMCIA itp.). Serwis nie ponosi odpowiedzialności za ich utratę lub zniszczenie.
- Serwis wykonuje diagnostykę sprzętu wyłącznie w zakresie usterek zgłaszanych przez Klienta, o ile Klient nie udzielił wyraźnej zgody na kompleksową diagnostykę sprzętu. Jeśli w toku diagnostyki zostaną wykryte inne uszkodzenia, które nie zostały zgłoszone przez Klienta, serwis nie wykona kolejnych etapów diagnostyki bez uprzedniego porozumienia z Klientem. Serwis wyłącza niniejszym swoją odpowiedzialność za usterki, wykryte w trakcie lub po wykonywaniu usługi serwisowej, które nie zostały zgłoszone przez Klienta.
- Standardowy czas wykonania usługi serwisowej (z wyłączeniem napraw gwarancyjnych) wynosi od 3 do 14 dni roboczych. Jednakże w uzasadnionych przypadkach (brak części zamiennych lub trudności z ich sprowadzeniem, usterki wymagające podjęcia specjalnych procedur diagnostycznych itp.), czas ten może ulec wydłużeniu do 60 dni kalendarzowych. W przypadku przekroczenia przez serwis terminu 60 dni, Klient ma prawo odstąpić od umowy serwisowej bez żadnych konsekwencji.
- Koszt diagnozy jest płatny 40 zł w wypadku komponentów zewnętrznych (dysk, pamięć, matryca, klawiatura itp.) lub 80 zł w wypadku komponentów wewnętrznych (płyta główna, układy BGA, SMD) i będzie pobierany w wypadku odstąpienia Klienta od naprawy płatnej sprzętu.
- DapIT zastrzega sobie możliwość zwrotu nie naprawionego sprzętu o innych objawach niż przy przyjęciu.
- DapIT nie odpowiada za wady ukryte naprawianego sprzętu oraz nieprawidłowości w funkcjonowaniu sprzętu w zakresie nie związanym bezpośrednio ani pośrednio z zakresem dokonywanej naprawy.
- Serwis nie ponosi odpowiedzialności za utracone dane w wyniku niewykonania kopii zapasowej danych przez Klienta przed dostarczeniem sprzętu do Serwisu.
- Za pozostawione akcesoria niewymienione w karcie przyjęcia serwis nie odpowiada.
- W przypadku, gdy Klient nie może odebrać sprzętu osobiście (bez pośrednictwa osób trzecich), zobowiązany jest do pisemnego upoważnienia osoby trzeciej do odbioru sprzętu – w przeciwnym razie sprzęt może nie zostać wydany przez serwis, nawet za okazaniem potwierdzenia przyjęcia.
- Serwis nie odpowiada za jakiekolwiek uszkodzenia sprzętu powstałe w czasie transportu kurierem, jeśli protokół szkody nie został sporządzony z chwilą dostarczenia sprzętu przez kuriera. Klient jest zobowiązany do otwarcia przesyłki w obecności kuriera i sprawdzenia stanu sprzętu. Wszelkie roszczenia Klienta, który nie zgłosił kurierowi problemów ze sprzętem w momencie doręczenia, nie będą uwzględniane.
- W przypadku nieodebrania sprzętu przez Klienta w okresie 14 dni od powiadomienia przez serwis o możliwości odbioru sprzętu, serwis naliczać będzie opłatę magazynową (na którą składa się m.in. zapewnienie właściwych warunków przechowywania sprzętu oraz okresowe doładowywanie baterii) w kwocie 5zł brutto za każdą kolejną rozpoczętą dobę. Opłata ta będzie naliczana do momentu odbioru sprzętu przez Klienta, przy czym dzień odbioru sprzętu jest także zaliczany do opłaty magazynowej.
Gwarancje i reklamacje
- Na każdą usługę serwisową (z wyłączeniem napraw gwarancyjnych) udzielana jest gwarancja na okres od 1 do 24 miesięcy w zależności od usługi (ustalana indywidualnie), z wyłączeniem usługi z użyciem elementów używalnych bądź dostarczonych przez klienta. Podstawą realizacji gwarancji jest karta gwarancyjna wydawana przy odbiorze sprzętu.
- Gwarancja nie obejmuje konserwacji przewidzianych w instrukcji obsługi sprzętu, wymiany i naprawy zużywanych w sposób naturalny podzespołów oraz zabrudzenia, wymiany zużytych materiałów eksploatacyjnych, a także instalacji i konfiguracji oprogramowania, uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwej eksploracji, nieuprawnionej ingerencji w sprzęt, uszkodzeń mechanicznych (w szczególności: zalania, upadki, zatkanie otworów wentylacyjnych).
- Serwis zastrzega sobie możliwość anulowania udzielonej gwarancji, jeśli sprzęt nie został właściwie zabezpieczony na czas transportu.
- Oryginał karty gwarancyjnej jest jedynym dokumentem, uprawniającym Klienta do wykonania przez Serwis naprawy w ramach udzielonej gwarancji..
- Gwarancja jest wydłużana o czas jaki sprzęt przebywa w serwisie w czasie napraw gwarancyjnych.
- Naprawy gwarancyjne przeprowadzane są jedynie pod kątem usterki zgłaszanej przez Klienta.
- DapIT nie ponosi żadnej odpowiedzialności za utracone dane i związane z tym następstwa oraz za poprawność działania oprogramowania.
- Wadliwie działający sprzęt w wyniku instalacji oprogramowania firm trzecich przez Klienta nie podlega reklamacji na wykonane usługi.
- W przypadku 3 (trzech) nieudanych napraw gwarancyjnych tego samego sprzętu lub trudności w pozyskaniu części zamiennych do naprawy gwarancyjnej, serwis zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy serwisowej. W takim wypadku serwis zwraca Klientowi koszty naprawy (bez uwzględnienia kosztów przesyłki) przelewem na rachunek bankowy do 28 dni od momentu podania przez Klienta prawidłowych danych do przelewu. W przypadku, gdy do naprawy została wystawiony rachunek, zwrot kosztów możliwy jest wyłącznie na rachunek będący własnością podmiotu, na który rachunek został wystawiony.
- Jeśli Klient nie posiada rachunku bankowego, zwrot kosztów dokonywany jest wyłącznie w postaci pieniężnego przekazu pocztowego, na adres Klienta znajdujący się w systemie serwisu. W takim wypadku kwota zwrotu pomniejszana jest o koszty nadania przekazu.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od warunków udzielonej gwarancji bądź warunków niniejszego regulaminu, Klientowi nie przysługuje zwrot kosztów naprawy.